dear friends :)

Sunday 4 March 2012

nasib ohh nasib





haii bloggie !
aku na share satu story sikit, pasal semalam.. geram gile tawu!!! semalam hari ahad(04.03.2012) hari aku bekerje. hahaaaa, keje hari ahad.. tape tapeee :)
pagi ahad tu aku na gerak pegi keje la, bawak kete(bapak aku yg drive :p).. gerak lam pukul 11 pagi laa,  drivee drivee drivvvveeee benti kat petrol station shell, betul2 depan south city plaza sebelum tol sg besi, isi minyak 30 hinggitttt ~ aku masuk 7eleven, beli ayorr, keluar 7E je, aku tgk kete bapak aku tade daa, cuakk aku beb! pusing2 mengilau2 bawu nampak kete bawak aku kat tepi lorong na kuar tuh, and bapak aku cakap KETE ROSAKK! arhhh.. aduyaii, accaannee na pegi keje ni.. bapak aku cakap maybe kete ni panas kot, tunggu la sejammm. lepas sejam, bapak aku try start kete, taley gak.. hmm, ape lagi, bapak aku pon call PLUS.. tunggu laaa, sambil menunggu tu, ade plak mamat mane ntah dtg kt kete aku, dia na tolong la konon nyee.. dia cakap 'assalamualaikum pakcik, ape msalah? ley sy tolong? kesian sy tengok pakcik ngan anak pakcik ni' punye la baek kan!! bapak aku na cepat kan, na hantar aku lagi.. terima jelah pertolongan mamat tuhh. dia cakap bateri habis ni, kene tukar bawu. pastu mamat tu suh aku masuk kat 7E(umpan je sebenarnye). aku pon masuk la sebab bapak aku pon suruh, panas tuhh pukul 1 lebey daa. plus pon datang kejap, orang plus ckap pon kene tukar bateri, so dia cakap taley na tolong la, kene wat sendiri, bateri kene beli bawu. then, dorg pon blahh.. heshh, apedaa... gitu je? mase menunggu kat 7E tu, bapak aku masuk ngan mamat tuh, bapak aku bagi kunci kete and cakap 'abah na cas bateri ni, awak tunggu la sini'. hhmmm, tunggu jelahh kan. haihh, keje aku memang asyik menunggu jee! agak2 setengah jam tu, bapak aku call, bapak aku cakap 'abah da kene tipu ni, laki tu mane ntah pegi, dia suh abah tunggu kt kedai mamak ni, dia pegi beli bateri, sampai skunk ta dtg2 lagi. abah tataw tempat ni kat mane, bukit2 laa. awak tunggu je situ, kalu laki tu datang sane jgn bagi kunci kete taw. tunggu jee..' haaaaa??! KENA TIPU?!! aku memang na hentak2 je mamat tuh. aku memang ta caye sangat ngan mamat tuh, tapi sebab bapak aku na cepat aku pon ikut jelah cakap dia kan.. aku terus call boss aku, ckp aku ta pegi keje, emergency. selamat dapat ! maseh boss :D aku pon tunggu la lagi kat 7E. tengok tunggu lagii.. huahhh! lame kot aku tunggu dekat 2 jam lebey taw. ta kematu punggung ni haaa... 
tunggu punye tungguuu tupp tuuppp, jumpe plak ngan mamat seorang ni, ce teka sape? hehehee. Sheikh! sape ni? hahaa.. alahhh kalau korang tengok raja lawak 6 kenal la kot, yg kumpulan skema tuh, yg chinese look sikit tuh.. jumpe dia ngan kawan2 dia isi minyak kat shell tuhh.. ok tu je na cakap. hahahaa... dan aku stil menunggu.. bapak aku call lagi, bapak aku cakap 'fira, awak tunggu mama ngan kaklong smpai shell tuh, abah call tadi. awak tunggu laa. kalau dorang sampai nati call abah.' hhmmm.. tungguuu lagiii.. arghhh stress aku! na wat cane, tunggu jelah kann.. da petang ni.. huhh, ta sampai2 lagi mak ngan kaklong aku ni. heshh, bukan jauh sangat. takan tataw jalan.. selalu lalu. aku da le penat menunggu nii.. geram jee. orang kat 7E ni usha pelik je, segan la plak. ape ingat ni kedai mamak ke kau na lepak2 lame2 haaa?! ntah2 tuh yg dorg pikir kot. hehe..  
ahhhh, lantak laa. dam aku masih menunggguuu! haa, itu diaaaa . sampai pon mak aku, ehh bapak aku pon sampai sekali(tumpang kete cine mekanik), serentak la plak. yess! terus bangun keluar.. cine mekanik pon terus pasang bateri, selamat die amek murah, rm 150 je. sebab bapak aku cakap da tade duet.. maseh masehh tokeyhh! da siap2 semua ape lagi, balik laa. dalam pukul 5 ptg sampai rumahh. ahhh, penat nye menunggu, naek atas, masuk bilik. bboommmm terdampar atas katil. tido la ape laggii... esok nye(hari ni 05.03.2012) aku bapak aku cite balek pasal semalam.. blablaablablaaa.. bawu paham semua nye, yang tolong bapak aku semua orang cine ngan orang india(taukeh kedai mamak). melayu taw tipu jee, curi jee! memalukan!! bukan na banggekan bangse lain, tapi betul la kan. korang sendiri pon tawu kan. aku pon melayu gak, malu la bile pikir balek. melayu same melayu pon na wat jahat. bangse lain jugak yang tolong! haihhhh.. memang melayu layu lahh senang kate! 


ni la kumpulan skema tuh, yg chinese look tu lah sheikh. (untuk sesape yg ta tawu)


okay, lastly... aku harap la mamat tu hidup ta lame, sebab makan duet haram ngan wat dajal ngan aku, ntah bukan aku je yg kene, ramai lagi kot da kene! bukan na menyumpah tapi, sape suruh kau wat hal? orang susah, tolong la betul2, ikhlas. ni na main kotor plak, ambek kesempatan!


moral of the story :
 jangan muda percaya ngan orang yg tidak dikenali. tapi, na wat cane kan, disebabkan na cepat, terpedaya jugak bapak aku ngan mamat ta gune tuh!
hmm, boley jadi pengajaran la tok aku, bapak aku, family aku, dan korang semue..

 


perahan otak,

TQ sudi bace entry ni. jangan lupa komen dan like ye :D

2 comments:

Nadd said...

hai.
jenjalan lawat blog.
cari shoutbox xjumpe.
tinggal jejak sini ye. :)

visit my blog : yummynuts.blogspot.com

zifyzaza said...

haii :)
maseh jenguk blog ni ..
nati jenjalan la lagi ek :D